dimarts, 9 de febrer del 2016

EL GUST PER LA LECTURA. “CAPTEM AMB LA MIRADA!”

Sense perdre de vista que l’ objectiu final és potenciar entre els alumnes  d'ESO  la competència lingüística i audiovisual mitjançant la dimensió comunicativa i la dimensió estètica i literària, ens hem proposat tractar les relacions entre literatura i cinema, dues activitats artístiques que permeten aprofundir a l’aula els llenguatges literari i audiovisual.

 Malgrat que volem aconseguir una millora de la competència lectora i l’expressió escrita,  un altre dels reptes és també el de la creació de lectors audiovisuals, ja que sovint no es dóna una correspondència entre el nombre d’audiovisuals que consumeixen i  la seva“competència” lectora real .

De tots els gèneres cinematogràfics, el cinema de terror és el que té una popularitat més perdurable en el temps. Es pot dir que tots els països que produeixen pel·lícules en filmen alguna de terror. Representen les pors profundament arrelades i les angoixes específiques. El terror cinematogràfic és intemporal.



Per això volem relacionar aquest cinema amb la literatura de terror i tot plegat concretar-ho en un objectiu: realitzar un “Passatge del terror” a la nostra mateixa escola. D’aquesta manera es podran visualitzar els temes , les imatges , els diferents tipus de llenguatge, els trucs de maquillatge, els estils diferents... i totes les idees treballades aquests dies.  


Una manera informal perquè  els alumnes puguin conduir el públic, igual que en una pel·lícula, a través dels racons de l’escola , creant un  ritme i un estil propis , talment com una filmació...

El producte final es concretarà en l'editatge audiovisual d'aquesta escenificació realitzada pels alumnes d'ESO de tots els cursos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada